Chestii despre și de la Electro-Harmonix

Întreprinderea Electro-Harmonix a apărut prin 1968. Mike Matthews se saturase deja de lucrat la IBM, după mai puțin de un an în câmpul muncii, și ar fi vrut să se întoarcă la cântatul clapelor. Dar deh, grija mesei de a doua zi, îl apasa și pe el, și mai avea și o nevastă de întreținut (între timp s-au rezolvat toate, inclusiv nevasta, de care a divorțat).

Așa că s-a gândit gospodărește să pună niște bani deoparte, care să susțină căminul cât va fi el plecat mai apoi pe drumuri, căutând gloria muzicală. Pentru că nu avea talente la activități ilegale, s-a apucat de muncă, împreună cu un alt domn, primul produs fiind o pedală fuzz (mega popularizată de “Satisfaction” și Jimi Hendrix).

De atunci au trecut mai bine de patru decenii, Mike Matthews nu a devenit o legendă a clapelor r’n’b, dar a pus pe roate o mare întreprindere de efecte, componente și tuburi cu vid (doar industria instrumentelor și damblalele hi-fi ce mai țin bătrânele tuburi în viață).

Produc, au success, au idei. Una dintre aceste idei m-a izbit zilele astea în ureche.

Provenită dintr-o funcție a HOG (Harmonic Octaver Generator/Synthesizer), Freeze Sound Retainer face o chestie foarte haioasă. Când este activată, continuă să reproducă ultimul sunet cântat (notă, acord, ce-o fi el), așaaa ad infinitum, în timp ce omul își vede de cântat altceva. Până o dezactivează.

Demo-ul de mai jos este absolut elocvent și da, domnul cu fizicul întrecut doar de simțul modei este chiar Mike Matthews, tata lu’ Electro-Harmonix.

Unde se găsește? Apelați la ESound, distribuitorul pentru România.



Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.