Bumblefoot, party la Fabrica

Dacă Ron “Bumblefoot” Thal mai are nevoie de vreo prezentare, înseamnă că ați fost complet deconectați de lumea chitariștilor de top din ultimele două decenii.

Cu ani buni înainte de debutul oficial la Shrapnel Records (The Adventures of Bumblefoot, 1995), îl făcea pe Mike Varney să-l compare cu Frank Zappa, după ce-i trimisese un demo în 1989, și pe cei de la Guitar Network Magazine să-l declare “ridicol [de talentat]… în sensul bun”, în 1993.

Bumblefoot live la Fabrica - by Adrian Coleașă, 2017

Photo by Adrian Coleașă

Anii au trecut, Ron Thal a devenit cunoscut ca Bumblefoot unui public mult mai larg decât cel al pasionaților de chitară, în vâltoarea unei cariere extrem de prolifice. Muzician, chitarist, producător, fotograf, actor pasionat de filme horror… nu sunt multe domenii artistice în care să nu se fi implicat. Toate pe lângă o mulțime de proiecte caritabile în care este activ în permanență.

Luni, 25 septembrie, a revenit în România,  pe scena clubului Fabrica, ca un preambul la Ziua Chitarelor 5, ce se va desfășura anul viitor. Un preambul de bun augur pentru un eveniment conceput de Corrado Sgandura, devenit esențial pentru orice fan al instrumentului, un festival ce a crescut de la o ediție la alta și a adus mereu nume de referință ale instrumentului.

Bumblefoot nu a venit singur, ci cu o trupă de acompaniament de același nivel, compusă din Stefano Xotta (chitară), Dino Fiorenza (bas) și Kyle Hughes (tobe, la 19 ani deja un fenomen al instrumentului).

Și dacă s-a anunțat un party, chiar party a fost. Ron și-a sărbătorit pe scenă cea de-a 48-a aniversare, iar cei veniți la concert au fost prietenii din public veniți să-l sărbătorească. Și da, i-au cântat “la mulți ani!” și i-au adus cadouri; pe lângă torturile din backstage.

Setlistul a trecut în revistă atât cariera sa solo din ultimii două decenii (Guitars Suck apărea pe 9.11 din 2001, Abnormal și Glad To Be Here pe Abnormal, din 2008, până la Little Brother Is Watching, Never Again și Don’t Know How To Pray Anymore, de pe Little Brother Is Watching, din 2015), cât și coveruri ale unor trupe pe care le recunoaște deschis ca influențe, ca Somebody To Love (Queen), Run To The Hills (Iron Maiden) sau un Pink Panther care l-ar fi umplut de mândrie pe Zappa, dacă ar fi cântat metal. Apoteoza a fost finalul cu Sweet Child O’ Mine cu publicul pe scenă, un rezumat epic al unei seri excepționale.

Bumblefoot live la Fabrica - by Anca Coleașă, 2017

Photo by Anca Coleașă

Ron Thal este fără îndoială un rock star și un chitarist excepțional. Dar este cel mai amabil rock star și cel mai ludic chitarist pe care l-am văzut vreodată. La mulți ani sănătoși și sper să ne revedem curând, în orice ipostază dorește el, solo, cu Art Of Anarchy, cu Sons Of Apollo… Orice ar fi, cu siguranță va fi mai mult decât o plăcere.

Iar imaginile serii sunt disponibile atât aici, cât și pe paginile fotografilor, aici și aici.

Adrian Coleașă



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.